24. maj 2013

Tekst Konfistyle

Oppan konfi style

Konfi style



Så står vi her i dag til den store kon4fest

Jeg synes I er smukke, det simpelthen det bedst

... Vi lavede en masse ting da I gik til konfirmand

Jeg håber at I tænkte - om det mon er sandt



Tog ud på løb, med mobilen i hånden

Vi skrev et fadervor, fik besøg af Helligånden

Læste en hel tegneserie om ham der Jesus

Sang lidt lækker gospel hvor vi fik et kæmpe sus



Og Gud han vil ta sig af jer, han passer på jer for evigt,

Han lover at han vil følge dig, dig, dig, dig…



Oppan konfi style

Konfi style

Op op op op oppan

Konfi style

Konfi style

Op op op op oppan

Konfi style



Hey I for seje

Op op op op oppan konfi style

Hey I for seje

Op op op op



Så laved vi hele påsken i ståltråd

Og vi så en film i den store biografsal

Og en weekend blev det også til med gyser natløb

GPS løb ved Silkeborg ja det var mega fedt

Og så står vi her og I skal konfirmeres

Og I siger ja mens I er så flot friseret

Men det der er så vigtigt er at Gud han siger JA

Han lover igen at ville følge dig i dag



Og Gud han vil ta sig af jer, han passer på jer for evigt,

Han lover at han vil følge dig, dig, dig, dig…



Oppan konfi style

Konfi style

Op op op op oppan

Konfi style

Konfi style

Op op op op oppan

Konfi style



Hey I for seje

Op op op op oppan konfi style

Hey I for seje

Op op op op





Og I ved jo godt, at livet er en gave

Det bare med at bruge den godt, så andre bliver glade

Og når I føler jer lidt ensomme og mangler en at snak med

Så be en bøn til Gud og han vil lytte til jer



Oppan konfi style

Hey I for seje

Op op op op oppan konfi style

Hey I for seje

Op op op op

Oppan konfi style

3 kommentarer:

  1. Fantastisk!! :) Det er slike prester man trenger :) Så flere kritiserte under you-tube videoen om at Gud ikke ville ha likt dette osv.. Jo jeg tror Gud VILLE likt dette! Så lenge man forteller det hellige ord, så tror jeg ikke han tenker på "stilen" :) Du er en slik prest som lokker til seg mennesker til kirken og går ut derifra med et smil!! :) Slike prester liker Gud og omverdenen!! Hadde selv en super prest i barndommen som bestandig hadde fulle kirker med å fortelle om sitt misjonsarbeid og hverdag fra da han bodde i Etiopia! :) Stå på videre!!! :)

    Klem fra Merete fra Norge :)

    SvarSlet
  2. Respekt !

    Har selv meldt mig ud af folkekirken, og ikke på grund af troen, men fordi den var kedelig, ikke gav min indhold og var humørforladt.
    Derfor er det da også en lise for sjælen, at se at der åbenbart er håb for kirken endnu.
    Sælg dit budskab, til dem som gider lytte - og mit bud, er at væsentligt flere i din kirke, lyttede til dit budskab, end i så mange andre af landets konfirmationskirker.

    SvarSlet
  3. Da jeg så videoen oplevede jeg for første gang i hele mit liv at have lyst til at gå i kirke. Desværre røg den igen med det samme da jeg kom i tanke om at der jo ikke er den slags optrædender man oplever på en almindelig søndag i den danske kirke. Ja faktisk er det jo slet ikke den type optrædender man oplever overhovedet. Kun en gang tidligere har jeg oplevet noget tilsvarende, og det var til en konfirmation for handicappede i Svendborg for 7-8 år siden, hvor alt ved konfirmationen var anderledes, da den både var med fakter, guitarmusik, sjov og ballade.
    Gid der kunne være mere af den her slags til hver dag også. Det ville måske gøre kirken mere interessant for andre end de få typiske kirkegængere. Og lige som der er nævnt tidligere, så tror jeg også at gud er ligeglad med indpakningen, så længe budskabet når ud og bliver modtaget. Spørgsmålet er jo så hvorfor præsterne ikke tør gøre noget nyt, lige som du her har gjort !

    SvarSlet